دستکش کار

تولیدی ایمن آریان برترین تولید کننده ی تخصصی انواع محصولات ایمنی چرمی در جمهوری اسلامی ایران است. تاکید بر برترین بودن؛ پشتوانه ای از قدمت، تجربه، تحقیق علمی و میدانی را پشت سر خود دارد. استفاده از مواد اولیه شرکت های معتبر در صنعت چرم و پارچه و بهره گیری از نیروهای کار آزموده در تولید، موجب تمایز محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات مشابه در بازار گردیده است.

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

دستکش کار
در هنگام استفاده از دستکش ایمنی کار احساس آرامش و امنیت ناشی از در دست داشتن یک محافظ مقاوم را خواهید داشت.
به طور معمول، دستکش‌ های مختص کار، بر اساس استاندارد هایی تهیه و تولید می‌ شوند که باید حداکثر مقدار مقاومت را داشته باشند.

در واقع این دستکش ‌های کار تا حد زیادی می ‌توانند در برابر ساییدگی، گرما و … مقابله کنند.

در زمینه دستکش کار بهتر است که از استاندارد هایی که برای این کار وجود دارد و هم اندازه ‌های موجود در بازار، مطلع باشید.

اگر کارگر هستید و یا کار ها و فعالیت های کارگاهی انجام می دهید و می‌ خواهید از دستان خود در حین کار محافظت کنید و یا یک کارفرما هستید و بر اساس قوانین کار و ایمنی، موظف به تأمین این وسایل ایمنی هستید، باید حتما بر اساس نوع کار و نیاز اقدام به تهیه دستکش کار کنید.

رعایت کردن نکات ایمنی در هنگام کار یکی از مهم ترین کار هایی است که باید همیشه در نظر داشته باشیم و هنگام استفاده از ابزار ها، ایمنی را به طور کامل رعایت نماییم.

از جمله وسایل ایمنی که همیشه مورد توجه کاربران بوده و تاکید می شود که مورد استفاده قرار گیرد دستکش کار است. با توجه به این نکته که انواع متنوع دستکش های کار برای استفاده در کارهای مختلف تولید و طراحی شده است، پس لازم است که تعریف دستکش کار را بدانیم و اینکه در شغل های مختلف از کدام یک از انواع دستکش ها استفاده نماییم.

جالب است بدانید که دستکش کار با نام دیگر دستکش ایمنی و دستکش صنعتی هم در بین افراد رایج است.

این دستکش دارای انواع مختلف و متنوعی می باشند، که هر یک برای فعالیت خاصی تولید و طراحی و به بازار عرضه می شوند.
انواع دستکش های جوشکاری، ضد برش، چرمی، دستکش کار، آتش نشانی، دستکش فلزی، ضربه گیر، آزمایشگاه، دستکش مواد شیمیایی خطرناک، ضد اسید و ضد الکتریسیته از این دسته می باشند.
دستکش های کار یا همان ایمنی، وسیله ای کاربردی و مهم اند که از جنس های مختلف و متنوع بسته به نوع کاربرد آن، تشکیل و تولید شده است. این دستکش ها در برابر انواع آسیب ها و حوادث از جمله حرارت، برش، ضربه، مواد شیمیایی، اسیدی و … بسیار مقاوم هستند.
استفاده از دستکش کار در محیط ‌های کاری متنوع و مختلف از جمله ضرورت ‌های غیر قابل چشم‌ پوشی‌ است. زیرا که در برخی از مشاغل دست در معرض مواد سرما، شیمیایی، خراشیدگی و… قرار دارد.

به همین دلیل انواع دستکش‌ ها از جمله دستکش برزنتی، دستکش باغبانی دستکش جوشکاری و… برای حفظ سلامت دست کارکنان طراحی شده است. برای خرید دستکش کار مناسب باید شناخت درست از این محصول داشت.

ویژگی های دستکش کار
با توجه به اهمیت دستکش کار در حفاظت از دست ها، می‌ توان گفت خرید و انتخاب این نوع دستکش حساس است. لازم است که زمان خرید دستکش ایمنی مواردی در نظر گرفته شود که در ادامه به این ویژگی های دستکش کار خواهیم پرداخت.
ویژگی های دستکش کار خوب عبارتند از:
* باید در مقابل جریان الکتریکی عایق باشد
* نباید مانعی برای کار کردن شخص باشد
* در برابر ضربات مقاوم باشد
* از مقاومت بالا و خوبی در مقابل مواد شیمیایی برخوردار باشد
* ارتعاشات ناشی از کار را به حداقل برساند.
* ایجاد حساسیت نکند
* باعث عرق کردن دست ‌ها نشود
* نسبت به دماهای بسیار پایین و یا بسیار بالا مقاوم باشد
* ساییده نشود

https://imenarian.com/blog/2022/10/03/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%a9%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d8%b1/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.