دستکش ایمنی کار

تولیدی ایمن آریان برترین تولید کننده ی تخصصی انواع محصولات ایمنی چرمی در جمهوری اسلامی ایران است. تاکید بر برترین بودن؛ پشتوانه ای از قدمت، تجربه، تحقیق علمی و میدانی را پشت سر خود دارد. استفاده از مواد اولیه شرکت های معتبر در صنعت چرم و پارچه و بهره گیری از نیروهای کار آزموده در تولید، موجب تمایز محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات مشابه در بازار گردیده است.

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

دستکش ایمنی کار چیست؟
یکی از اصول اولیه، که برای انجام هر کار لازم و ضروری می باشد ایمنی است و همانطور که احتمالا می دانید تمامی تکنسین های مشاغل مختلف، قبل از شروع کار باید دوره هایی را برای آموزش و آمادگی ایمنی بگذرانند.

استفاده کردن از دستکش ایمنی در هنگام انجام کار از جمله مواردی است که باید به آن توجه زیادی کرد، چرا که بیش از ۶۰ درصد حوادثی و اتفاقاتی که در هنگام کار رخ می دهد مربوط به استفاده نکردن از دستکش کار یا همان دستکش های ایمنی کار می باشد.

این دستکش دارای انواع مختلف و متنوعی می باشند، که هر یک برای فعالیت خاصی تولید و طراحی و به بازار عرضه می شوند.

رعایت کردن نکات ایمنی در هنگام کار یکی از مهم ترین مشخصه هایی است که باید همیشه در نظر داشته باشیم و هنگام استفاده از ابزار ها، ایمنی را به طور کامل رعایت کنیم.

از جمله وسایل ایمنی که همیشه مورد توجه کاربران بوده و تاکید می شود که مورد استفاده قرار گیرد دستکش های ایمنی است.

با توجه به این نکته که انواع متنوع دستکش های ایمنی برای استفاده در کارهای مختلف تولید و طراحی شده است، لذا لازم است که تعریف دستکش ایمنی را بدانیم و اینکه در شغل های مختلف از کدام یک از انواع دستکش ها استفاده نماییم.

دستکش ایمنی کار
یکی از وسایل و ابزاری که در هنگام کارهای پر خطر و سنگین برای محافظت از دستان افراد، مورد استفاده قرار می گیرد دستکش های ایمنی کار است.

با توجه به اینکه انواع دستکش ایمنی کار وجود دارد و هر کدام از آن ها در موقعیت ها و شرایط مختلف مورد کار قرار می گیرد، در مرحله اول مهم است که آگاه باشیم دستکش های ایمنی کار چیست و از این ابزار چگونه باید استفاده کرد.

دستکش های ایمنی کار وسیله ای کاربردی و مهم است که از جنس های مختلف و متنوع بسته به کاربرد آن، تشکیل و تولید شده است.

این دستکش ها با قالب دست تولید می شوند و در برابر انواع آسیب ها و حوادث از جمله حرارت، برش، ضربه، مواد شیمیایی ، اسیدی و … بسیار مقاوم هستند.
به طور کلی می توان انواع دستکش های ایمنی کار را در سه دسته بندی از لحاظ کاربرد، جنس و مشاغل قرار داد. هر کدام از این دسته بندی ها ضروری و مهم است و احتمال دارد که بعضی از دستکش ها جنس مواد اولیه یکسان داشته باشند ولی در چندین شغل و جایگاه مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد دستکش ایمنی
بعضی از مشاغل هستند که هنگام کار باید موارد مهم ایمنی را در آنها رعایت کرد.

یکی از عناصر مهم ایمنی در این شغل ها استفاده و کاربرد دستکش ایمنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

از جمله این شغل ها می توان به نجاری، جوشکاری، آتش نشانی و … اشاره کرد.

استفاده از این دستکش ها در این مشاغل به این دلیل است که دست ها در برابر شعله ها، حوضچه های مذاب جوشکاری و حرارت هنگام آتش، برش در نجاری، ضربه خوردگی و … ایمن بماند.

در اینجا به معرفی تعدادی از کاربرد های مختلف دستکش های ایمنی می پردازیم:

کاربرد دستکش ایمنی کار
برای ایمنی در هنگام کارها از دستکش های ایمنی استفاده می شود. در واقع می توان انواع دستکش های ایمنی را دستکش های ایمنی کار نیز قلمداد کرد.

چرا که در کار های متنوع و برای ایمنی از دستکش استفاده می شود. این دستکش ها معمولی ترین و ابتدایی ترین نوع دستکش های ایمنی هستند که مقاومت های آن معمولی است.

از جمله ویژگی هایی که می توان برای دستکش های ایمنی در نظر گرفت موارد زیر است:

* مقاومت در برابر آسیب و ضربه اجسام تیز
* خوش دست و منعطف
* مقاومت و دوام در برابر تنش های فیزیکی

https://imenarian.com/blog/2022/10/16/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%a9%d8%b4-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%db%8c/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.