دستکش ایمنی

تولیدی ایمن آریان برترین تولید کننده ی تخصصی انواع محصولات ایمنی چرمی در جمهوری اسلامی ایران است. تاکید بر برترین بودن؛ پشتوانه ای از قدمت، تجربه، تحقیق علمی و میدانی را پشت سر خود دارد. استفاده از مواد اولیه شرکت های معتبر در صنعت چرم و پارچه و بهره گیری از نیروهای کار آزموده در تولید، موجب تمایز محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات مشابه در بازار گردیده است.

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

انواع دستکش ایمنی کدامند
انواع دستکش ایمنی

به طور کلی انواع دستکش ایمنی را می توان در سه دسته بندی از لحاظ کاربرد، جنس و مشاغل قرار داد. هر کدام از این دسته بندی ها ضرورری و مهم است و ممکن است که بعضی از دستکش ها جنس یکسان داشته باشند و در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

دستکش ضد برش
این دستکش ها در برابر پارگی و برش مقاومت بالایی دارند و در کارهایی که در آنها از ابزار آلات برشی همچون فرز، پروفیل بر و … استفاده می شود کاربرد دارند.

دستکش ضد برش دست را در برابر آسیب های احتمالی در زمان کار با ابزارهای برشی حفاظت می کند و جنس مقاومی هم دارد. از این دستکش در کارهایی که ممکن است دست را خراش دهد و یا ببرد، استفاده می شود.

دستکش ضد برق
از انواع دستکش ایمنی که بسیار پر کاربرد و مهم است می توان به دستکش عایق برق یا ایمنی برق اشاره کرد، که در کارهای مربوط به برق از آن ها استفاده می شود. این دستکش کاربر را در مقابل برق گرفتگی و جریان برق محافظت می کند. از این دستکش متخصصان طراحی دکل ها و تکنسین های برق و موارد شبیه به آن استفاده می کنند. این دستکش ها به طور معمول از جنس لاتکس تولید می شوند و در مقابل شوک الکتریکی مقاوم هستند و از لحاظ مقاومت در مقابل جریان الکتریسیته به شش کلاس مختلف تقسیم می شوند.

دستکش ضد اسید و مواد شیمیایی
دستکش ضد اسید دستکشی است که به خاطر داشتن روکش PVC در برابر مواد قلیایی، مواد اسیدی، مواد شیمیایی و مواد بیولوژیکی مقاوم است و به این دلیل، به آن دستکش ضد اسید گفته می شود. به طور معمول آستر داخلی دستکش از پنبه نرم است.
مقاومت بسیار خوب این دستکش ها در مقابل مشتقات نفتی، خورنده، اسیدها، مواد قلیایی، روغن های معدنی و صنعتی، گریس و چربی ها باعث شده که این نوع دستکش در مشاغلی چون دامپروری، مرغداری، کشتارگاه و کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند. در قسمت انتهایی و پایانی این دستکش ایمنی یعنی پنجه و کف دست از یک لایه PVC سمباده ای استفاده شده است، که باعث ایجاد حفاظت و نیز مقاومت در برابر لغزش در کف دست ها می شود؛ همچنین این مورد، افزایش سطح چنگش برای ایجاد ایمنی بهتر در عملیات جا به جایی وسایل در هر دو شرایط محیطی مرطوب و خشک را فراهم می سازد. دستکش ضد اسید یکی از مهم ترین ابزار ها در صنعت شیمیایی می باشد و هرگز استفاده از آن را در حوزه های صنعت و شیمیایی را فراموش نکنید.

دستکش حرارتی
همان طور که از نام این دستکش مشخص است، در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی دارد و می توان از نوه دستکش استفاده کرد. این دستکش حرارتی جنس مقاومی از الیاف نسوز دارد و دست را در برابر گرمای بیش از حد و شعله محافظت می کند. از جمله کاربرد این نوع دستکش، در شغل های جوشکاری، آتش نشانی، صنایع ذوب و کوره و … است.
به عبارتی می توان دستکش های ایمنی حرارتی را دستکش ایمنی ضد حریق و یا دستکش های ایمنی نسوز نام گذاری کرد چرا که این نوع در برابر شعله های آتش و مواد مذاب و گرمای شدید مقاوم هستند.

https://imenarian.com/blog/2022/10/25/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%a9%d8%b4-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%db%8c/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.